måndag 28 januari 2013

Vaktmästardag och skolk.

Sitter och har ångest över skolgången. Började för 30 minuter sedan med Religionskursen. Idag är det förvisso "bara" genomgång, men läraren ville att man skulle närvara. Jag kunde inte.
Vaktmästaren kommer hit idag för att kolla saker i lägenheten. Har mått dåligt i en vecka över det besöket, jag får sådana olidliga tvångstankar att jag inte vet vad jag skall tänka längre.
Några exempel på sådana saker är att han skall döda mina katter om han kommer hit. Han kanske känner att det luktar kattkiss och vräker mig. (jag har rensat den 3 gånger, haft på rökelse o.s.v, o.s.v., på bara någon timma) Han kanske klättrar upp på en stol och har sönder den. Han kanske sätter på spisen, och glömmer stänga av den så att huset brinner ner. (och katterna dör) Han kanske öppnar ett fönster och trillar ut. (det är en del av sakerna som skall kollas) Han kanske.. Ja. Ni förstår. Det var länge, länge, länge, läääänge sedan jag hade så uttalade tvångstankar, och jag vet inte riktigt hur jag skall bli av med dem den här gången - så jag valde att stanna hemma.
Jag känner att jag förstår Religionen tillräckligt. En annan sak är det med Samhällskunskapen.. Suck, pust och stön! Det är så TRÅKIGT, och jag är så OINTRESSERAD.. Jag har funderingar på att hoppa av, för det är så mycket "diskutera med andra" i den gruppen. Jag vill inte, förstå det, snälla, snälla människor. Det gör ont i mig att prata med andra, kan varken kan, vill eller har lust. Jag mår dåligt.

Usch, nu kom ångesten tillbaka.. Jag tror det är nyttigt, för det är ju bra att "ta itu med", men det har varit så mycket utav den varan den senaste månaden eller så.. Så jag vet inte. Jag vill inte riktigt tänka på det nu. Jag är utmattad och trött-trött-trött..
Så nu blir det till att dricka lite mer kaffe, och vänta på att vaktmästaren ringer på dörren. Tror jag skall rensa kattlådan en gång till också. Och så får jag nog ta och gå igenom medicinskåpet på jakt efter mina lugnande.. ...dem som jag inte ens tittat åt på runt ett år.. Läskigt.













EDIT:
Givetvis pluggar jag ju hemma i den mån jag kan och orkar, så helt-och-hållet-skolk blir det inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar