onsdag 3 april 2013

Uppdatering..

Jaha, då var det väl dags för att skriva en liten uppdatering igen, då jag inte bloggat ordentligt.
Jag kan inte bestämma mig för om det har hänt mycket eller lite, men hänt saker, det har det väl.
Jag har fått kontakt med Psykiatriska Kliniken på ett helt annat sätt, fått en massa olika skattningsskalor att fylla i till nästa möte, den 29 april, och nu väntar jag bara på att få en läkartid också, så att jag kan bli sjukskriven.
Har legat inne på sjukhuset för att jag fick astmaanfall igen, men hade troligen en influensa också. Skall tydligen ännu smitta lite, och det kan jag förstå, så som jag hostar..
Har även varit igång med ett lägenhetsbyte (lämnade in blanketter igår) och hoppas verkligen att det går vägen, då det i sådana fall bär av till det område jag är uppväxt (längst tid) i.
Skolan fungerar väl si sådär. Jag försöker plugga så gott jag kan, givetvis, men närvaron kunde absolut sett bättre ut. Nåja. Min mail-kontakt med lärarna verkar fungera som det ska, och det har inte varit på tal om något "aja baja".
Vill inte påstå att jag är sådär "utom mig" av oro/ångest/bla-bla, men jag känner mig nog deprimerad. Orkeslös. Sover dåligt, äter mycket, går knappt ut. Ja.. Jag skall bestämma mig för om jag vill ha mediciner också. Jag vet inte. Jag lutar mer åt inte, för att det kan fungera med hormontabletterna (p-piller).. Men det skulle ju vara bra om jag kan flytta min feta röv från soffan, ta mig till Mödravårdscentralen och be om nya.. Fast nä, det händer ju liksom inte. Jag är helt enkelt inte redo.

Annars.. Ja.. Jag mår bra. Jag har landat i min egen kropp igen. Sitter som på nålar, visst, men ändå. Det känns som att jag kan börja slappna av nu, men det är svårt.
Katterna mår fint, och min ekonomi ser "okej" ut. Jag väntar liksom bara på stormen. Jag är så van, så att jag blivit rädd. Fast jag försöker, verkligen se det positivt. Jag går inte under, det går över, jag dör inte - om det händer någonting..

Nu blev jag trött igen. Kanske skall fläska i mig lite mer onyttigheter och sova ett tag. Får se vad jag sysselsätter mig med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar