tisdag 6 november 2012

Melodramatique, start.

Hur går det egentligen till när man bloggar? Vad är det folk vill, respektive inte vill läsa?

Jag vet att jag vill skaffa mig en ordentlig blogg, en blogg som folk faktiskt kommer att följa, en blogg som får folk att tänka efter när de läser mina inlägg (vad de nu än kommer att handla om), samt att jag kanske till och med skulle kunna tjäna pengar på det, på ett eller annat sätt, någon gång i framtiden.

Jag tror jag börjar med att posta detta inlägget på Facebook, och så får vi se vart det går, därifrån.


  •  Vad brukar du leta efter när du vill 'hitta något nytt' att läsa?
  • Hur tycker du att en blogg skall se ut? (ja, utseendemässigt)
  • Vad tycker du om 'privata' inlägg? ("idag var jag på stan", "idag är jag kär i X", "idag tycker jag att X är dum i huvudet", "det här vill jag göra när jag är 50", "idag har jag blivit påkörd av en buss", o.s.v.)
  • Vad tycker du om inlägg med ett visst tema? (hundblogg, kattblogg, bilblogg, matblogg, modeblogg, politisk blogg, m.m.)
  • Vad tycker du om rescensioner? (film/musik/parfym/smink/sport, m.fl.)
  • Skulle du vilja läsa något om bloggaren? (reg. presentation - favoritsaker, hobbyer, o.s.v.)

Jag är tacksam för alla svar, och ju utförligare du svarar, desto bättre kan jag förstå olika tankesätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar